Danskerne får flere og flere problemer med at sove om natten. Mellem 10 og 20 % af befolkningen lider af slemme søvnproblemer eller decideret kronisk søvnløshed. Samtidig døjer mange med eftervirkningerne af nattens ophold i sengen. Derfor er det vigtigt, at du finder en komfortabel seng, der støtter kroppen bedst muligt, samt indarbejder nogle gode søvnvaner.
 
Det er en virkelig uheldig kurs at komme ind på. For netop brugen af computer-, mobil- og tv-skærme før sengetid, gør det sværere for os at kunne falde i søvn. Det samme gælder meget af den LED-belysning, vi bruger.
Hos Søvneksperterne kan du finde en masse viden angående søvn, senge, vaner inden sengetid og meget mere. Bliv klog på, hvad der kunne være grund til en dårlig nattesøvn og find hjælp til, hvordan du kan forbedre denne. Søvneksperterne har forskellige gode råd, og de kan være gode at tjekke ud, da søvn er noget af det vigtigste, vi har brug for, for at vores krop kan fungere.
 
 
Mange danskere sætter både helbred og fysik på spil, fordi de køber en for dårlig seng, der ikke giver kroppen den rigtige støtte. Derfor giver sengen dem både en dårligere søvn og fysiske problemer i hverdagen som f.eks. ondt i lænd og ryg, hold i nakken, forvredne skuldre eller problemer med bevægeapparatet. Skal du undgå det, bør du investere i en seng, der støtter din krop ordentligt, og tilpasser sig til den måde, du ligger på, når du sover.
En dejlig nats søvn starter længe før du lægger dig til at sove. For dels har moderne teknologi givet os nogle nye udfordringer med at kunne falde i søvn, og dels bør du give kroppen mulighed for at gøre klar til at sove. Endelig er det heller ikke ligegyldigt, hvordan du ligger, når du først er kommet i seng.

Skriv en anmeldelse

Din Bedømmelse
angry
crying
sleeping
smily
cool
Gennemse

Din anmeldelse anbefales at være mindst 140 tegn lange :)