Midtjysk Fysioterapi i Herning tilbyder en lang række behandlinger til både virksomheder og private. Vi er en af flere fysioterapeuter i Herning, der tilbyder fysioterapi-behandlinger, Fysioterapi til erhverv, personlig træning og mange forskellige træningshold.

 

Herunder kan du se nogle af holdene, som du kan træne på alt efter din aktuelle behandling.

Osteoporosehold

På osteporoseholdet er vi kun 8 til 10 personer. Der er fokus på kvalitetstræning for den enkelte med øvelser til styrke balance forskellige øvelser til at forebygge flad med knoglebrud til følge. Læs mere på https://midtfys.dk/osteoporosehold/

Morbus Bechterew

Holdtræning med Morbus Bechterew (spondylitis ankylopoietica) også kaldet rygsøjlegigt, vil som meget andet være tilpasset den enkelte og være på mindre hold på 8 til 10 personer. Din træning vil have meget fokus på dit personlige niveau samt generel bevægelse og smidighed.

Varmtvandsgymnastik

Hvis man har ondt i sine led og muskler, så er varmtvandsgymnastik rigtig godt – det samme gælder hvis du er i en situation med neurologisk sygdom såsom parkinson og sclerose. Læs mere om gymnastik i DGI-huset på https://midtfys.dk/holdtraening/varmtvandsgymnastik/

Balancetræning

Hvis din balance driller eller du måske bliver svimmel i ny og næ, så kan du træne faldforebyggelse, hvor vi træner koordination og stabilitet.

Pilates

Ønsker du at forbedre din holdning samt din bevægelighed og styrke? Så er pilates måske noget for dig. Vi træner i små hold på ca. 6 til 8 individer.

Nakkeskole og træning

Rigtig mange danskere døjer med at have ondt nakken. Smerter i nakken samt nedsat bevægelighed og gamle skader kan fylde rigtig meget. I nakkeskolen træner vi dig din nakkes styrke og bevægelighed og giver gode råd til at undgå gener til dagligt.

GLA:D Artroseskole

Det er aldrig sjovt at finde ud af man ikke kan det samme som før. Knæene værker eller hofterne driller så du ikke kan lave de ting du plejede. GLA:D artroseskole kan hjælpe dig mod en mere almindelig hverdag, men afhænger naturligvis af din tilstand.

Se mere på https://midtfys.dk/holdtraening/glad-artroseskole/

 

GLA:D® Ryg

Har du haft længerevarende rygsmerter eller har du tilbagevendende rygsmerter, så kan GLA:D® Ryg være noget for dig. Ligesom på de andre hold bygger træningen på et individuelt tilpasset program, der har til formål at fastlægge dit niveau og dine personlige mål.

Læs videre om holdet på: https://midtfys.dk/glad-ryg/

 

Hjertehold

Der kan være mange grunde til hjerteproblemer, herunder stress. Når du har været gennem den akutte fase af dine hjerteproblemer, kan man opleve forskellige komplikationer såsom balanceproblemer. Læs om forløbet på hjerteholdet.

 

Fysio flow

Hvis du er generet af generel stivhed i kroppen eller blot har bestemt dig for at gøre noget godt for din krop, kan Fysio Flow være lige noget for dig. I Fysio Flow træner din bevægelighed ved at fokusere på din krops bindevæv, også kaldet facier. Læs mere om området på https://midtfys.dk/holdtraening/fysio-flow/

 

Parkinsonshold

Parkinson får ofte den uheldige eftervirkning at man bliver fysisk inaktiv. Holdet er derfor også med til at afhjælpe inaktiviteten. De forskellige træningsformer på parkinsonholdet har fokus på at bedre samt vedligeholde dine leds bevægelighed og din generelle styrke.

 

Scoliosehold

Hvis din ryg er skæv, kan du opleve en række problemer i hverdagen. På scolioseholdet trænes din kropsholdning samt lungefunktion, og vi arbejder med lindring af dine smerter samt din rygs fleksibilitet.

Træning for gravide

Graviditet kommer sjældent uden en smule ubehag. Men hvis du har problemer med ryg eller bækken kan en skånsom træning afhjælpe de værste gener. Læs mere om træning for gravide på: https://midtfys.dk/holdtraening/traening-for-gravide-med-graviditetsgener/

Personlig træning

Midtjysk fysioterapi tilbyder også personlig træning og kan tilbyde 3 forskellige forløbspakker, som kan hjælpe dig mod dine personlige målsætninger.

Skriv en anmeldelse

Din Bedømmelse
angry
crying
sleeping
smily
cool
Gennemse

Din anmeldelse anbefales at være mindst 140 tegn lange :)